Vědomě nebo podvědomě lidé druhým ubližují svou vulgaritou, neustálou kritikou, ironickými komentáři či křikem. Jednají s vámi bez respektu.
I když nemůžete zabránit, způsob, jakým reagujete, když se tyto věci stanou, to může změnit. Jak?
Emoce mějte na uzdě
Zůstaňte v klidu, nereagujte ve vzteku. Tím byste ukázali, že se tomu druhému podařilo ponížit nás. A navíc, když jednáme ze vzteku, nemyslíte jasně.
Zkuste proto udržet si od situace odstup. Když máte pocit, že vás komentář nebo akce od jiné osoby urazily, nejlepší je zhluboka se nadechnout a chvíli počkat, než zareagujete.
Tímto způsobem získáte nadhled, co se právě stalo, a pomůže vám to lépe se rozhodovat.
Přijměte nebo odmítněte
Někteří lidé mají tendenci být velmi kritičtí, používají škodlivé přezdívky nebo poukazují na fyzické nebo osobní vlastnosti jiných lidí ve snaze vyvolat nějakou reakci. Je však na vás, abyste se rozhodli, jak tyto komentáře vezmete a jak na ně reagujete.
Abyste se vyhnuli jakémukoli konfliktu a neutralizovali tyto typy agrese, máte dvě možnosti. Jeho slova přijmete a dáte mu klidně najevo, že to, co říká, je pravda.
Nebo laskavým, ale asertivně dáte druhému vědět, že to, co říká, je špatné, ale že vás to neobtěžuje.
Urážkám dejte stopku
Jakékoli urážky zastavte tak, že požádáte o vysvětlení, proč to říká a co tím myslel. Pokud ale někdo překročil své hranice a nehodlá přestat,: jednoduše ho ignorujte.
Svým způsobem tak nastavujete hranice, aniž byste řekli jediné slovo. A ještě jeden trik. Použijte svůj smysl pro humor. Otočte agresi do komických situací a reagujte s vtipem. Možná druhý pochopí, že nebudete hrát jeho hru.